úterý 9. června 2015

Xiaomi Mi5 a Snapdragon 820

Nejnovější vlajková loď společnosti Xiaomi, model Mi5, byla hlavním tématem mnoha článků za posledních několik týdnů. Proběhlo mnoho spekulací a dnes ráno se dostala na světlo světa jedna z prvních ověřených zpráv. Xiaomi Mi5 dostane dávku výkonu a k tomu mu dopomůže procesor od společnosti Qualcomm a to nový Snapdragon 820.
Dále se objevily i zprávy, že Xiaomi souběžně pracuje na další novince a to Mi5 Plus, která by měla být větší, přesněji 6 palcová a měla by též obsahovat srdce v podobě procesoru Snapdragon 820.



Hlavní důvod, proč se společnost rozhodla nahradit původně zamýšlený Snapdragon 810 jeho novějším bratrem je přisuzován problémům s přehříváním. Doufejme, že tato strategie pomůže vyřešit problém a Xiaomi tak opět bude stát na pomyslném vrcholu se vším všudy.

Dále také znamená, že toto nové duo Mi5 a Mi5 Plus, by měly být prvními zařízeními s tímto novým procesorem od Qualcommu. Dle informací společnosti Qualcomm bude nový čip vyráběn pomocí 14nm technologie a s výrobou začne ještě tento rok. Bohužel přesnější datum ani v rozmezí měsíců společnost neuvedla.

Nové duo Xiaomi s nejnovějším chipsetem od Qualcommu také ukazuje, že Apple na některých trzích takříkajíc "zaspal", neboť především v Číně si Xiaomi již vybudovalo takovou reputaci, že je přezdíváno čínský Apple.

Toto by dále mohlo znamenat zlom pro Qualcomm, který v poslední době čelil kritice, kvůli vážným problémům s přehříváním procesoru Snapdragon 810.

Autor: Jiří Florián

Žádné komentáře:

Okomentovat