pondělí 6. července 2015

One Plus 2 s cenou pod 450 dolarů - Další zabiják či jen reklamní bomba?

Společnost One Plus je s námi již nějakou dobu a s velkou oblibou, někteří mi odpustí, se ze sebe snaží udělat prominentního výrobce špičkových mobilních telefonů s nejlepší výbavou. O tomto bychom se mohli možná dlouhé hodiny přít, ale pravdou je, že ač má společnost vynikající marketing podobný marketingu filmu Fifthy Shades of Grey, výsledek tomu v konečném důsledku vůbec neodpovídá. Zářným příkladem bylo uvedení na trh jejich první vlajkové lodi One Plus One, o níž dlouhé měsíce kolovali zvěsti jako o zabijáků vlajkových lodí. Lhal bych, kdybych řekl že výbava nebyla špičková, zde se výrobce skutečně předvedl a na trh nám poslal telefon, za který se nemusel nikdo stydět. Následné problémy v oblasti displeje či prodlev společnosti při aktualizaci systému a moře chyb se ale na reputaci znatelně podepsali a velmi rychle tak ztratila punc exkluzivity, který jí dodala také akce, díky níž jste model One mohli zakoupit pouze formou pozvánky.
OnePlus Cardboard, OnePlus Two, OnePlus One, OnePlus Cardboard virtual reality, OnePlus Cardboard, OnePlus VR, OnePlus One, OnePlus Two launch, OnePlus Two price, OnePlus Two Type C-USB, OnePlus Two Type C-USB port, OnePlus Two Type C-USB smartphone, OnePlus Two Type C-USB feature, Mobiles, Smartphone, Technology, OnePlus One Amazon, OnePlus One Flipkart
Nyní společnost chystá uvedení svého druhého "zabijáka" One Plus 2 a opět se nebojí použít obrovskou míru nadsázky. Není možné popřít, že reklamní strategii má One Plus vynikající a za taková lákadla na přicházející model by se nemuseli stydět ani přední světový výrobci. Jednou takovou nadsázkou je poslední výrok jednatele společnosti Pete Laua, který řekl, že nový model One Plus 2 bude uveden s cenou pod 450 dolarů proto, že pro společnost One Plus to nikdy nebylo o penězích. Nuž, každý si o tomto můžeme myslet co chceme, ale společnost One Plus vkládá ohromné úsilí do toho, aby přilákala co nejvíce nadšenců a i širší klientelu. U modelu One Plus 2 o tomto vypovídá již fakt, že k oficiálnímu představení nové vlajkové lodi má dojít prostřednictvím virtuální reality 27. Července 2015. Za tímto účelem spustila společnost i prodej VR Cardboard, které byly okamžitě vyprodané. To na druhou stranu svědčí o tom, že reklamní marketing společnosti zaslouží velké smeknutí kloboukem.
Spekulací o samotném vzhledu nové vlajkové lodi je internet doslova přesycen a ví se i mnoho detailů co se výbavy tohoto "dravce" týče, spíše se již velmi málo neví. Za pozornost stojí, že výrobce se rozhodl do svého modelu použít nejnovější USB typu C, za což za mne osobně přichází velká pochvala. Na druhou stranu výbava v podobě procesoru Qualcomm Snapdragon 810, který sice exceluje výkonem, což při spolupráci 64 bitových jader Cortex A57 a Cortex A53 není ani tak neuvěřitelné, ale také zatěžuje hlavu nejednomu výrobci od HTC a LG počínaje až po Lenovo či ZTE konče, je docela sporná. Tento procesor je sice výkonovou špičkou, ale jeho výhřevné vlastnosti jej spíš předurčují k roli otopného tělesa a v kombinaci se 4GB operační paměti RAM se řadí po bok telefonů, které jsou již nyní v nabídce různých eshopů. Tím dosti celá marketingová strategie ztrácí na ceně a telefon se tak stává řadovou vlajkovou lodí. Výbava v podobě čtečky otisků prstů již v dnešní době také není ničím extravagantním a Android ve verzi 5.1 je sice úctyhodný začátek, ale po představení verze M již také ztratil na té takzvaně blištivé exkluzivitě. 
Společnost se očividně snaží dostat na pozici, v níž se nachází například relativní nováček v oblasti digitálních technologií Xiaomi. Něco však v tomto směru pokulhává a na rozdíl od Xiaomi, které drtí nekompromisně jednoho konkurenta za druhým a razí si cestu na pomyslný vrchol, One Plus připomíná spíše běžce na krátké tratě, který vydá špičkový výkon v krátké době, ale vytrvalostně poněkud pokulhává. Opět připomínám, že loňská vlajková loď One Plus One byla skutečně prvotřídním počinem, ale co na plat, ve světě mobilních telefonů se tento "luxusní" dravec poněkud ztrácí v záplavě konkurenčních modelů.

Každopádně, všichni jistě očekávají, co si pro nás One Plus 2 nakonec přichystalo a zda přeci jen nepřekvapí neotřelostí a dobrým nápadem. Takže 27.7.2015 si dáme VR na hlavu a uvidíme, zda zafungoval pouze vynikající reklamní marketing, či se skutečně jedná o zabijáka vlajkových lodí 2.

Autor: Jiří Florián



Free Shipping + UP to 67% OFF: Xiaomi Brand Special Collection

Žádné komentáře:

Okomentovat